61- Türk Arama ve Kurtarma Yönetmeliği
61- Türk Arama ve Kurtarma Yönetmeliği
12.12.2001 gün, 24611 Sayılı RG.
Bakanlar Kurulu Tarihi 20.09.2001 2001/3275
Dayandığı Kanun 9.6.1958 gün, 7126 sayılı
Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen;
a) Arama ve Kurtarma (AK); hava ve deniz vasıtalarının
karada, havada, su üstünde ve su altında tehlikeye maruz kalması, kaybolması veya
kazaya uğraması hallerinde bu vasıtalardaki şahısların her türlü araç, özel teçhizat
veya kurtarma birlikleri kullanılarak aranması ve kurtarılması işlemini,
b) Kazazede; (a) bendi kapsamında olan ve bulundukları
mahalde yaşamları tehlikede bulunan kişiyi,
c) Arama ve Kurtarma Hizmeti (AKH); işbirliği
yapan hava, deniz araçları ile diğer vasıtalar dahil, kamu ve özel kaynakların kullanımı
yoluyla, tehlike mesajlarını izleme, muhabere, koordinasyon, tıbbi danışmanlık ve
ilk yardım dahil AK fonksiyonlarının icra edilmesini,
d) Arama Kurtarma Bölgesi (AKB); içinde arama
ve kurtarma hizmeti icra edilmek üzere tespit edilmiş ve Ek-1 de koordinatlarla
tanımlanan sahayı,
e) Ana Arama ve Kurtarma Koordinasyon Merkezi
(AAKKM); karada, denizde ve havada, arama ve kurtarma hizmetinin en üst düzeyde
koordinasyonunu ve işbirliğini sağlayan ve halin icabına göre kanunlar uluslararası
çok taraflı ve/veya iki taraflı sözleşmeler esaslarına göre komşu ve ilgili ülkelerle
de AKB içinde ve/veya dışında icra edilecek AK faaliyetleri için koordinasyon ve
işbirliği kuran merkezi,
f) Arama ve Kurtarma Koordinasyon Merkezleri
(AKKM); AKB içinde, AK faaliyetlerinin etkin bir şekilde organize edilmesinden ve
AK faaliyetlerinin icrasından Ana Arama ve Kurtarma Koordinasyon Merkezi(AAKKM)
adına sorumlu olan merkezi (Kıyılardan itibaren
deniz sahalarındaki harekatın koordinasyonundan sorumlu merkezleri, Deniz AKKM,
kara ve adalar üzerindeki harekatın koordinasyonundan sorumlu merkez Hava AKKM olarak
adlandırılır. Bu merkezler arama ve kurtarma faaliyetlerinin düzenli ve çabuk
yürütülmesini sağlamak için kendi, yardımcı ve gerekirse tali AKKM'lerini oluşturabilirler.
Deniz ve Hava AKKM'leri, Ek-2'de gösterilen ilgili kuruluşların teşkilat yapıları
içinde oluşturdukları ve yönergelerinde belirttikleri AK ile görevlendirilen birimlerle
de koordineli olarak çalışırlar),
g) Yardımcı Arama Koordinasyon Merkezi (YAKKM);
sorumlu olduğu AKB içerisinde, AK faaliyetlerini bağlı bulunduğu deniz veya hava
AKKM adına kontrol, koordine ve icrasından sorumlu olan merkezi,
h) Arama Kurtarma Alt Merkezi (AKAMER); ilgili
Yardımcı Arama Kurtarma Koordinasyon Merkezi'ne bağlı olarak ve onu tamamlamak üzere
kurulmuş, Arama Kurtarma Birliklerinin bulunduğu merkezi,
i) Arama Kurtarma Birliği (AKBİR); arama ve
kurtarma faaliyetlerinin süratli bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli her türlü
teçhizatla donatılmış ve özel eğitim görmüş personelden oluşan birliği,
j) Olay Yeri Koordinatörü (OYK); kaza yerinde
arama ve kurtarma faaliyetlerini, sorumluluk bölgesindeki YAKKM adına koordine ve
icra eden personeli (Olay meydana geldiği sırada olay mahallinde bulunan veya aldığı
ihbar üzerine arama ve kurtarma maksadıyla, olay yerine ilk intikal eden gruptaki
veya birlikteki en kıdemli personel olay yeri koordinatörünün görev ve sorumluluklarını,
AK merkezleri tarafından özel olarak bir olay yeri koordinatörü tayin edilinceye
kadar yürütür),
k) Tele Sağlık Servisi (TSS); sağlık yardım
taleplerinin karşılanması maksadıyla, ilk yardım tavsiyeleri ile birlikte, sağlık
durumlarının takibi veya değerlendirilmesini amaçlayan, sağlık hizmeti veren kuruluşları,
l) Ana Tele Sağlık Servisi (ATSS); TSS'lerin
telefon, faks, telex veya network vasıtası ile vermiş olduğu sağlık yardımlarının
denetlendiği, AAKKM ve AKKM/YAKKM'nden gelecek yardım taleplerinin karşılandığı
bir ana sağlık merkezi,
m) Kurtarılan Eşya; arama ve kurtarma işlemi
sonucu kurtarılan her türlü eşya ve nakil vasıtalarını,
n) Gümrük Statüsü; kurtarılan eşyanın 4458
sayılı Gümrük Kanununda belirtilen şekilde serbest dolaşımda olup olmadığını,
ifade eder.
Madde 5 - Arama ve kurtarma
komuta düzeni aşağıda belirtilmiştir.
a) Türk hava sahası, içsular, karasuları ve
açık denizlerde, tehlike içinde bulunan hava ve deniz vasıtalarına ait AKH 8 inci
maddeye göre yapılır. Bu çalışmaların koordinasyonu AAKKM'nce yürütülür.
b) Türk Arama Kurtarma Bölgesinde kara esaslı
muhabere alt yapısı, sahil istasyonları dahil uygun tehlike alarm yollarını belirleme
ve uygun hizmet koordinasyonunu sağlanabilmesi maksadıyla, AK faaliyetlerini desteklemek
üzere deniz ve hava AKKM kurulur.
c) AK faaliyetinin koordinatörlüğü Deniz ve
Hava AKKM'lerine verilmiştir. Şartlar icap ettiği takdirde kazayı ilk öğrenen birim,
en kısa zamanda AK faaliyetine başlar ve en seri vasıta ile de AAKKM/AKKM ve ilgili
YAKKM'ne bilgi verir. Ayrıca bölgedeki kuruluş yöneticileri kendi kanallarından
herhangi bir tehlike mesajı almaları halinde, mesaj gerçek olsun veya olmasın, derhal
ilgili YAKKM'ni gelişmelerden haberdar kılarlar.
d) Mevzuatımıza tabi olarak, AKB içerisinde
AK faaliyetlerini icra edileceği olay yerini belirlemek, kazaya uğrayan insanları
kurtarmak için, komşu devletlerin arama ve kurtarma merkezleri ile işbirliği yapılabilir.
e) AKB'de kara ve adalar üzerindeki hizmetin
AK koordinatörü Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'dür. Hava-AKKM'ni kurar, uluslararası
standartlarda uygun yeterli malzeme, teçhizat ve personel ile donatır. Kara AK faaliyetlerini
AAKKM adına koordine ve icra eder.
f) AKB'de kıyılardan itibaren deniz sahalarındaki AK faaliyetlerinin koordinatörü
Sahil Güvenlik Komutanlığıdır. Deniz-AKKM'ni kurar, uluslar arası standartlarda,
uygun yeterli malzeme, teçhizat ve personel ile donatır. Deniz AK faaliyetlerini
AAKKM adına koordine ve icra eder.
g) Arama Kurtarma Alt Merkezlerinin ve Deniz
AKBİR'ini Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü ve Sahil Güvenlik
Komutanlığı aralarında yapacakları bir protokol çerçevesinde kurar, araç-gereç ve
personel ile donatır ve icra ederler.
h) Kara-AKBİR istasyonları, Jandarma Genel
Komutanlığı ve Sivil Savunma Genel Müdürlüğü tarafından kurulur. Jandarma Genel
Komutanlığı özellikle, Sivil Savunma Genel Müdürlüğü birimlerinin bulunmadığı ve
yeterli olmadığı yerlerde, bu istasyonları kurar ve işletir.
i) AK hizmetlerine tahsis edilen bütün unsurlar,
YAKKM adına AK faaliyetlerini icra eder. Arama Kurtarma Alt Merkezi ve Olay Yeri
Koordinatörünün idaresinde, AK faaliyetlerine iştirak ederler. Olay Yeri Koordinatörü,
YAKKM tarafından belirlenir. Ancak, kaza meydana geldiği sırada olay mahallinde
bulunan veya aldığı ihbar üzerine, AK maksadı ile olay yerine ilk intikal eden gruptaki
veya birlikteki en kıdemli personel Olay Yeri Koordinatörünün görev ve sorumluluklarını,
YAKKM tarafından özel olarak bir olay yeri koordinatörü tayin edilinceye kadar yürütür.
j) Kara Olay Yeri Koordinatörü, olayın meydana
geldiği Arama Kurtarma Alt Merkezi sorumluluk sınırları içerisinde bulunan ilin
valisidir veya il valisinin uygun gördüğü bir vali yardımcısıdır. Sorumluluğundaki
il sınırları içerisinde meydana gelen bir AK faaliyetinde veya valiliğe AAKKM/AKKM/YAKKM'nce
yapılacak AK taleplerinde, ilgili Kara-YAKKM ile koordine kurarak AK faaliyetlerinin
tüm sorumluluğunu YAKKM adına üstlenir, AK faaliyetlerini icra eder.
k) AKBİR'ler her an bir AK hizmetine katılabilecek
hazırlık derecesinde bulunacaklardır. Arama kurtarmada görevlendirilmesi planlanan
bütün personel AK usullerini bilmekle yükümlüdür.
Madde 7 - Katılımcı bakanlık
ve kurum veya kuruluşlar aşağıda belirtilen sorumlulukları yerine getireceklerdir.
a) Genelkurmay Başkanlığı (Kara, Deniz ve Hava
Kuvvetleri Komutanlıkları); askeri AK faaliyetlerini yürütür, imkan ve kaynaklarını
askeri görevlere mani olmamak kaydı ile AK faaliyetlerinin ihtiyaçları için kullanır.
AAKKM ile Deniz veya Hava AKKM'nce yapılacak talepleri değerlendirerek imkanları
ölçüsünce karşılar. AK faaliyetlerine ilişkin görevlendirme, koordinasyon, teşkilat,
muhabere ve eğitim hususlarını kapsayan kendi özel yönergesini yayınlar.
b) Milli Savunma Bakanlığı; Türk Silahlı Kuvvetlerinin
ihtiyaç duyduğu AK faaliyetleri için gerekli malzeme, teçhizat ve vasıtaları, kaynağın
tahsisine bağlı olarak 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine göre satın alır.
AK faaliyetlerinde kullanılmak üzere harekat ve planlama açısından gerekli harita,
kroki ve ilgili dokümanları temin eder. Harita Genel Komutanlığına bağlı hava vasıtalarına,
ihtiyaç duyulduğunda talep edilen görevlendirmeyi yapar.
c) İçişleri Bakanlığı (Jandarma Genel Komutanlığı-Genelkurmay
Başkanlığı ile koordine edilerek, Emniyet Genel Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı,
Sivil Savunma Genel Müdürlüğü, İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Mahalli İdareler Genel
Müdürlüğü); ilgili teşkilatları uluslararası seviyede araç, gereç ve yeterli personel
ile donatır. Bünyesinde bulunan kuruluşlara bağlı araç, gereç ve personeli, AAKKM
veya ilgili AKKM'nin talepleri doğrultusunda yapılacak AK faaliyetinin niteliğine
göre tek tek veya beraberce tahsis eder. İl sınırları içerisinde valiliğe yapılan
AK maksatlı müracaatlarda ildeki imkanların seferber edilmesini, mahalli idareler
ve sivil savunma teşkilatlarının AK faaliyetlerini yürütmek üzere özel düzenlemeler
yapmasını ve gerekli tedbirleri almasını sağlar. AK faaliyetlerine ilişkin görevlendirme,
koordinasyon, teşkilat, muhabere ve eğitim hususları kapsayan kendi özel yönergesini
yayınlar. Sahil Güvenlik Komutanlığı; Deniz AKKM'ni ve AK faaliyetlerinin icra edilmesi
amacıyla Deniz-YAKKM'lerini kurar,
d) Dışişleri Bakanlığı; AKH ile ilgili olarak
uluslar arası teşkilatlardan ve diğer ülke makamlarından Bakanlığa intikal eden
belge ve bilgileri, AK faaliyetlerinin koordinasyonundan sorumlu ilgili makamlara
iletir. AK çalışmalarının siyasi nitelikteki hususlarına ilişkin değerlendirmelerde
bulunur ve gerektiğinde Denizcilik Müsteşarlığı ve diğer ilgili bakanlık ile kurum
veya kuruluşlarla istişare ederek kararlar alır. Uluslararası kuruluşlar ve yabancı
ülkelerle temas ve görüşmeler, anlaşma, protokol vb. belgelerin akdedilmesi Dışişleri
Bakanlığı'nın uygun görüş ve koordinasyonunda yapılır.
e) Maliye Bakanlığı; AK faaliyetlerinin organizasyon
planlama ve icrası açısından ilgili kurumlarca belirlenen ihtiyaçların mevcut bütçe
kaynaklarından karşılanmasına ilişkin esasları belirler.
f) Bayındırlık ve İskan Bakanlığı; AAKKM, Hava-AKKM
ve valilikler tarafından yapılacak taleplere göre, bünyesindeki kuruluşlara ait
araç, teçhizat ve bunları kullanacak personelin AK faaliyetlerine katılımını sağlar.
AK faaliyetlerine ilişkin görevlendirme, koordinasyon, teşkilat, muhabere ve eğitim
hususlarını kapsayan kendi özel yönergesini yayınlar.
g) Sağlık Bakanlığı (Hudut ve Sahiller Sağlık
Genel Müdürlüğü, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü); AK faaliyetlerine ilişkin
gerekli ilk yardım ve kurtarma teçhizat ve personel desteğini sağlamak üzere tedbir
alır. Kamu ve özel sağlık kuruluşlarının konu ile ilgili faaliyetlerini düzenler.
Gemilerden gelecek tıbbi yardım taleplerinin karşılanması için Tele Sağlık Servisi'ni
ve Ana Tele Sağlık Servisini kurar. Gemi personellerinin, AK faaliyetlerinde oluşan
veya normal seyirlerinde meydana gelen, sağlık sorunları ile ilgili yardım taleplerinin
karşılanması maksadıyla, sağlık durumlarının değerlendirilmesini ve sağlık hizmetlerinin
teminini sağlar. Bu merkezlere özel bir telefon numarası tesis eder ve ilgili bakanlık
ve kurum veya kuruluşlara bildirir. TSS merkezlerinin belirlenmiş telefon numaralarını
sadece bu hizmete cevap verecek bir şekilde her zaman hazır bulundurur.
h) Ulaştırma Bakanlığı (Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğü, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Türk Telekom A.Ş. Genel
Müdürlüğü); kara üzerinde yapılacak tüm AK faaliyetlerinin koordinasyonundan sorumlu
merkez olarak, bilgi toplama, değerlendirme, planlama ve ilgili bilgileri aktarma
suretiyle kendi alt kuruluşları ve diğer ilgili kurum veya kuruluşlarla AK faaliyetlerini
AAKKM adına icra eder. AK faaliyetleri sonunda, bu faaliyetlere katılmış bulunan
ilgili birimlerce düzenlenen raporların kendisine ulaşmasını müteakip, alınan bu
bilgileri derleyip, detaylı olay raporunu düzenler ve AAKKM'ne gönderir. Deniz üzerinde
yapacağı AK faaliyetlerini, Deniz-AKKM'nin taleplerine göre icra eder. AK Bölgesine
ait hava tahmin raporlarını her an takip eder.
1) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü; Hava AKKM'ni
kurar, uluslar arası standartlarda uygun, yeterli malzeme, teçhizat ve personel
ile donatır. Yirmidört saat etkinlikle görev yapılmasını sağlar. Hava AK faaliyetlerini
en üst düzeyde koordine eder. Hava AK faaliyetlerine katılması planlanan kuruluşların
Hava AKKM'ne bildirdikleri imkan ve kabiliyetleri ile ilgili bilgilerin güncelliğini
sağlar. Hava AK faaliyetlerine ilişkin görevlendirme, koordinasyon, teşkilat, muhabere
ve eğitim konularını içeren Hava AKKM yönergesini ilgili bakanlık ile kurum veya
kuruluşlar ile koordineli olarak hazırlar ve yayınlar.
2) Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü;
AK faaliyetlerinin icra edilmesi amacıyla, Hava YAKKM'lerini kurar. Bu teşkilatları
uluslar arası seviyede araç ve yeterli personel ile donatır. AK faaliyetlerini destekleyecek
şekilde hava trafik kontrol ve uçuş servis hizmetlerini idame ettirir. Her hangi
bir AK faaliyetinde AAKKM ve AKKM'lerinin ihtiyaçlarını karşılayacak tedbirleri
alır. YAKKM'lerin sorumluluklarındaki bölgelerin sınırlarını dikkate alarak bu bölgelerdeki
hava vasıtalarının pozisyonlarını anlık takip eder. AKKM'ler ve kendi YAKKM'leri
ile aralarında sadece AK faaliyetleri için kullanacak etkin bir haberleşme sistemi
kurar. AK faaliyetleri sonunda bu faaliyetlere katılmış bulunan ilgili birimlerce
düzenlenen AK raporlarının kendisine ulaşmasını takiben, bilgileri derleyip detaylı
olay raporunu hazırlar ve AAKKM/AKKM'lere bildirir. AK faaliyet sahasının gerektiğinde
notamlama işlemi, uydu kanalıyla AFTN (Airnotical tix telecommunication network/sabit
havacılık haberleşme şebekesi) devrelerinden ulaşan COSPAS/SARSAT (Cospas: Space
system for search of vessels in distress/tehlikedeki gemilerin aranmasına yönelik
uzay sistemi - Sarsat: Search and rescue satallite aided tracking/Uydusal olarak
arama ve kurtarma takip sistemi) mesajlarının değerlendirilip, sonuçlarının AK ile
ilgili birimlere aktarılmasını sağlar.
3) Türk Telekom Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü;
AK faaliyetlerine yönelik AAKKM veya AKKM'lerinin ihtiyaçlarını karşılayacak tedbirleri
alır. Sahil radyo istasyonlarının efektif kullanımını sağlayarak, Türk arama kurtarma
sahasındaki gemi haberleşmesini idame ettirir. AKB'lerinde etkin haberleşmesi için,
DSC ve telsiz istasyonlarının kurulması ve işletilmesinden sorumludur. Acil durum
haberleşmesi için, sahil telsiz istasyonlarına gelen AK taleplerini, tatbikatları
ve AK faaliyetlerindeki haberleşmeleri arşivlemek için yazılı rapor tutar, sağlık
yardım talepleri de dahil bütün konuşmaları arşivler ve gerektiğinde AAKKM'ne gönderir.
Haberleşme sistemlerindeki teknolojik gelişmelerden, bu plan kapsamındaki katılımcı
kuruluşları bilgilendirir. Gemilerden telsiz haberleşmesi yoluyla gelecek sağlık
yardım taleplerini Sağlık Bakanlığı'nın belirlemiş olduğu en yakın TSS'ne bildirerek
olayın koordinasyonunu üstlenir. Bu merkezler için Sağlık Bakanlığınca yapılacak
telefon numarası tahsisi ve tesisi işlemlerini öncelikli olarak yerine getirir.
i) Orman Bakanlığı; AAKKM, Hava-AKKM ve valilikler
tarafından yapılacak taleplere göre, bünyesindeki kuruluşlara ait araç, gereç ve
bunları kullanacak personelin AK faaliyetlerine katılımını sağlar.
j) Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı (Boru
Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş. Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü);
Deniz ve Hava-AKKM ile valilikler tarafından yapılacak taleplere istinaden bünyesindeki
kuruluşlara ait araç, teçhizat ve bunları kullanacak personelin AK faaliyetlerine
katılımını sağlar.
k) Çevre Bakanlığı; Deniz ve Hava AKKM ile
valilikler tarafından yapılacak taleplere istinaden bünyesindeki kuruluşlara ait
araç, teçhizat ve bunları kullanacak personelin AK faaliyetlerine katılımını sağlar.
l) Denizcilik Müsteşarlığı; AAKKM'ni kurar
ve uluslar arası standartlarda, uygun, yeterli malzeme, teçhizat ve personel ile
donatarak, yirmidört saat etkinlikle görev yapılmasını sağlar. AK faaliyetlerini
en üst düzeyde koordine eder. AK faaliyetlerine katılması planlanan kuruluşların
AAKKM'ne bildirdikleri imkan ve kabiliyetleri ile ilgili bilgilerin güncelliğini
sağlar. AK faaliyetlerine ilişkin görevlendirme, koordinasyon, teşkilat, muhabere
ve eğitim konularını da içeren, Ulusal Arama kurtarma Planı'nı, ilgili bakanlık
ve kurum veya kuruluşlar ile koordineli olarak hazırlar ve yayımlar.
Ulusal imkan ve kabiliyetlerin araştırılmasını
sağlamak, planın geliştirilmesi ve aksaklıkları ortadan kaldırabilmek amacıyla bir
çalışma grubu kurar ve başkanlık eder. AK faaliyetlerine ilişkin gerekli duyuruları
yapar. İlgili bakanlık ve kurum veya kuruluşlarca tespit edilecek AK faaliyetlerinde
kullanılacak özel araç ve teçhizatın ithalinde gümrük muafiyeti sağlanmasına ilişkin
gerekli çalışmayı yapar. Deniz AK faaliyetlerine ilişkin gerekli duyuruların yayınlanması
işlemlerini yapar. Uluslararası çok taraflı ve/veya iki taraflı sözleşmeler esaslarına
göre komşu ve ilgili ülkelerle de AKB içinde ve/veya dışında icra edilecek AK faaliyetleri
için koordinasyon ve işbirliği sağlar.
m) Gümrük Müsteşarlığı; uluslararası yük ve
yolcu taşıyan hava ve deniz nakil vasıtalarından arama ve kurtarma faaliyetleri
kapsamında kurtarılan eşyaya ilişkin olarak, arama kurtarma faaliyetlerini destekleyecek
şekilde, arama ve kurtarma bölgesine en yakın yerdeki gümrük ve gümrük muhafaza
idarelerinden yeteri kadar personelin görevlendirilmesini sağlayarak, kurtarılan
eşyanın gümrük statüsü belirleninceye kadar, 4458 sayılı Gümrük Kanununda belirtilen
kontrol ve gözetim görevinin ifa edilmesini sağlar ve Denizcilik Müsteşarlığı ve
Ulaştırma Bakanlığı ile koordineli çalışır. AAKKM/AKKM'lerin talebi üzerine uygun
pozisyonda olan deniz vasıtalarının AK faaliyetlerine iştirakini sağlar.
n) Telekomünikasyon Kurumu; uluslararası ve
milli frekans planlamaları ile tespit edilen AK frekanslarının ve ihtiyaç duyulması
halinde diğer özel haberleşme frekanslarının ilgili kuruluşlar nezdinde enterferansa
meydan verilmeksizin sağlıklı olarak kullanımını ve haberleşmenin yapılmasını temin
eder. Denizde can ve mal emniyetini sağlamak için telsiz haberleşmesi kural ve yöntemlerini
geliştirir, hazırlar ve yayımlar. YAKKM'lerinden gelen AK yardım taleplerine göre
elindeki mevcut iletişim cihazlarının etkin kullanımını sağlar.
o) Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü; AAKKM'nin koordinesinde
ve AAKKM/AKKM'leri tarafından AK faaliyetleri için yardım talep edildiğinde kendi
kurumuna ait tüm imkanları (makine, teçhizat vb.) ile arama kurtarma faaliyetlerine
katılır. Buna bağlı olarak, uluslararası standartlara
uygun personel yetiştirmeye yönelik tedbirler alır.
p) Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü (Türkiye
Sualtı Sporları, Can Kurtarma, Paletli Yüzme ve Su Kayağı Federasyonu, Dağcılık
Federasyonu, Kayak Federasyonu); AAKKM/AKKM'nin istekleri doğrultusunda bünyesindeki
sporcuların AK faaliyetlerine katılımını sağlar.
r) Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü; AAKKM, Hava-AKKM
ve valilikler tarafından yapılacak taleplere istinaden, bünyesindeki kuruluşlara
ait araç, teçhizat ve bunları kullanacak personelin AK faaliyetlerine iştirakini
sağlar.
s) Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü;
AK faaliyetinin yürütüldüğü sahaya ait genel hava ve deniz durumu ile ilgili tahminleri,
talep üzerine AAKKM veya ilgili AKKM'ne telefon veya fax ile bildirir. Gerektiğinde
YAKKM'nde bir meteoroloji uzmanı görevlendirir.
t) Türk Hava Kurumu Genel Başkanlığı; gerektiğinde,
AAKKM/AKKM'leri tarafından AK faaliyetleri için yardım talep edildiğinde mevcut
imkan ve kabiliyetleri dahilinde AK faaliyetlerine katılır. Havadan arama görevlerini
icra eder.
***
Yorumlar
Yorum Gönder